כבר הקמת חנות אינטרנטית? מה עושים עכשיו?

החשיבות הגדולה של קידום האתרים ידועה: ככל שתהיה יותר תנועה וחשיפה לאתר, כך הבעלים עתידים ליהנות יותר מלידים והגדלת קהל הלקוחות. כשמדובר על חנות וירטואלית, החשיבות של קידום האתר הופכת גדולה עוד יותר! כל כניסה אל אתר העוסק במסחר, יכולה להיות מתורגמת גם לעסקה המתבצעת תוך שניות, ובהתאם גם ההכנסות גדלות.

כיום, ישנן חנויות העוסקות רק במסחר באינטרנט, וזאת לצד חנויות המפעילות רשתות גם במרכזי הקניות הגדולים. אתרי האי-קומרס מציעים מגוון רחב של מוצרים: ממוצרי חשמל, דרך ריהוט וגאדג’טים ועד חנויות המאפשרות לכל גולש לחדש את המלתחה שלו בכמה קליקים.

ככל שמושקעת באתר עבודת קידום אורגני טובה יותר, כך נחשפים יותר ויותר קהלים לאתר. מה קורה עם אותם גולשים הנחשפים לאתר המסחר שלכם? חלקם הופכים להיות לקוחות נאמנים וחוזרים, וחלקם אף הופכים להיות השגרירים שלכם המפיצים את בשורתכם.

באמצעות חמשת הטיפים הבאים, תוכלו גם אתם לקדם את אתר המסחר שלכם:

1.תמונה שווה יותר מאלף מילים? חד משמעית!

המטרה שלכם היא להשאיר את הגולש שהגיע אל החנות האינטרנטית שלכם אצלכם. נסו לדמיין מצב בו אתם מגיעים אל חנות במרכז הקניות, כאשר אינכם יכולים להתרשם מהפריטים המוצעים למכירה. במקום זאת? אתם רואים מדפים ריקים כאשר על כל מדף תיאור יבש של הפריט בליווי מחיר. הסבירות כי הייתם מבצעים רכישה בחנות שכזאת? אפסית. דומה הדבר עם החנות האינטרנטית שלכם:

חשוב מאד שתצמידו תמונות לכל מוצר שאתם מבקשים למכור. דרך התמונה ניתן להתרשם מהפריט הרלוונטי, ועל בסיס אותה התרשמות המון פעמים מחליטים האם לבצע את הרכישה או לא. כך לדוגמא, עם רכישת שמלה: ככל שיהיה לה תיעוד נרחב ואיכותי יותר, כך מאפשרים לגולשת לבחון את מידת ההתאמה של השמלה אליה. בנוסף, התמונות גם מונעות מכם מצב של החזרות, זיכויים ולקוחות קצת פחות מרוצים.

2.מידע על כל מוצר חשוב, אבל…

התוכן באתר שלכם הוא המלך, אך הוא גם יוכל להיות עובד זוטר שפוגע באתר שלכם נואשות. שוב ושוב מציינים מקדמי האתרים את החשיבות הרבה של תוכן מקורי באתר שלכם. תוכן מעותק ולא מקורי? יכול לגרום לפגיעה נואשת בקידום אתר המסחר וכך גם לצניחה בתוצאות החיפוש. לכן, במידה ואתם מוכרים מוצר שמוצע גם בחנויות אינטרנטיות אחרות, שימו לב כי אתם לא עושים “העתק-הדבק” על המידע האינפורמטיבי של המוצר.

חשוב מאד להעניק לגולש כמה שיותר מידע על המוצר המוצע לו, אך בהחלט כדאי לשנות את המלל כך שהוא יחשב מקורי. זיכרו כי ישנם מספר אתרים מתחרים לכם שניצמדים אל אותו פירוט יבש הניתן על ידי היצרנים, כך שיכול להיות מצב של שכפול תוכן, או לחילופין שאתר אחר יקודם על חשבונכם בעקבות זיהוי הרלוונטיות שלו לקבוצות גולשים.

3.אל תוותרו על אפליקציה משלימה לאתר

המכשיר החכם כבר מזמן לא משרת אתכם רק עם שיחות טלפון קצרות למכרים, אלא שמדובר על מכשיר שדרכו אתם מנהלים ומתנהלים. מסעות הקניות של המון אנשים לא מתבצעים אך ורק באינטרנט, אלא גם ובעיקר מהמכשיר החכם. לכן, השקיעו גם בהקמת אפליקציה תומכת ומשלימה לאתר שלכם, שתאפשר נגישות לכל משתמש ומכל מקום. הדגשים? לפני הכל, על מהירות הגלישה. חווית המשתמש היא זו שתשאיר את הגולשים בחנות שלכם או תגרום להם לעבור לאפליקציה מתחרה. בנוסף, אפשרו למשתמשים נגישות והתמצאות, עם דגש על חווית רכישה נוחה, קלה, מאובטחת ומהירה.

4.אתם לא מוכרים יותר את המוצר? אל תסירו אותו מהאתר!

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שבעלי אתרי מסחר עושים, היא מחיקת מוצרים שאינם נמכרים יותר מהאתר. שימו לב, הרצון שלכם להעניק שירות טוב יותר ללקוחות הוא דבר אחד, ומחיקת הפריטים שלא נמכרים היא דבר אחר לגמרי. עדיף בהחלט לעדכן כי המוצר לא נמכר עם תווית מתאימה מאשר למחוק אותו מהאתר. הסיבה? אתם מקטינים את החשיפה לאתר שלהם. ככל שתמכרו יותר מוצרים, או לחילופין – ככל שיותר מוצרים יוצגו באתר שלכם, כך היקף הכניסות אל האתר גדל. במילים פשוטות? יגיעו אליכם יותר גולשים אם תמכרו 5000 פריטים בחנות שלכם ולא 50.

5.השקיעו בבלוג בו תשתפו את הגולשים בטיפים וטרנדים

הקידום האורגני באמצעות תוכן וביטויים הוא דבר נוסף שתוכלו לעשות בכי להתקדם בתוצאות החיפוש. הדרך לעשות זאת היא באמצעות בלוג שבו תחלקו טיפים, עצות וטרנדים חדשים בתחום הרלוונטי לפריטים הנמכרים באתר. מקדם האתרים יבצע עבורכם חקר מילות מפתח ולאחר מכן הוא גם ידאג לתכנים אינפורמטייבים-איכותיים. אותם תכנים גם יעניקו ערך מוסף לגולשים שלכם, והם גם יבדילו אתכם מהמתחרים שלכם.

אם לדוגמא אתר המסחר שלכם הוא אתר אופנה, יהיה ניתן להוסיף לבלוג את התכנים הבאים: הטרנדים החמים לחורף 2019, איך בוחרים מלתחה מנצחת לראיון עבודה, מהו הצבע השלט לחורף הקרוב, איך רוכשים פריטי לבוש באינטרנט וכן הלאה.