בניית אתר- מההתחלה ועד הסוף!

יש אתרים שגולשים אוהבים ויש שלא. יש אתרים שמותאמים לקידום, ויש שלא. יש אתרים שלא מתאימים ללקוחות ויש כאלה שכן. יש אתרים שאפשר לעצב עם תבנית מוכנה, ויש אתרים בעיצוב מותאם. בקיצור- עולם האינטרנט שופע בחידושים והמצאות ובעיקר באתרים, ואם אתם רוצים להיות חלק חשוב ממנו (הדגש על חשוב) שימו לב איזה אתר בונים לכם, שלא תגיעו לסל המחזור של האתרים המיותרים….ושימו לב גם לחידושים. המאמר הזה ידון בהם ובאתר הבא שלכם.

רשת האינטרנט עוברת שינויים במהירות האור. זה הרבה יותר ממה שזה היה גם בתכיפות וגם בשינויים. לאחרונה נכנסו לתכנון ובניית האתרים כמה טכנולוגיות חדשות, שמשנות לחלוטין את הגישה שלנו לבניית אתרים והם יותר בגישה של משתמש הקצה זה שגולש באתרים שלכם מהסמארטפון שלו, הלפטופ או המחשב השולחני. ההתפתחות של המכשירים מהם גולשים לאתרים, יוצרת אפשרויות חדשות גם בבניית אתרים וכמובן ראשית בנראות שלהם, בתקצירי התוכן ובאפליקציות בהן משתמשים. בניית אתר היום היא אתגר לא קטן.

בניית אתרים- בלי לחטוא ללקוחות

מי שרוצה לבנות היום אתרים מעודכנים, חייב להיות מצוי בכל מה שמתרחש בעולם בניית האתרים, ולא לעשות את מה שכבר עשו לפני עשר שנים. עברנו דרך וזה בא לידי ביטוי בכל הידע שיש לנו היום, איך לבנות את האתרים הכי טובים, עם הטכנולוגיות הכי משוכללות, כאלה שאפשר לנווט בהם בקלות, למצוא כל מידע בקלות, להבין מה האתר רוצה וגם למכור לנו מה שאנחנו רוצים לקנות. מי שלא מבין את זה, וממשיך לבנות אתרים מיושנים וחסרי תועלת, חוטא ללקוחות שלו. השאיפה של בניית אתר היום, צריכה להיות רק לטובת הלקוח. הסיפוק של הקמת אתרים, צריך להיות בנוי על הצלחת הלקוח והתועלת שהבאת לעולמו העסקי.  היכולת שלו להתפרנס מהאתר, להתקדם בחיים, לעשות חייל במקצוע שלו. אם אתם לא מכניסים את כל הכוונות האלה לבניית אתרים, אתם חוטאים למטרה שלשמה קיימת רשת האינטרנט.

בניית אתרים לא רק בשביל מידע !

כידוע רשת האינטרנט התפתחה בכלל בארה”ב בשנות ה-60 מהצורך לנייד מידע בעידן המלחמה הקרה, כדי שכל ה”סודות” לא יהיו במקום אחד. הפתרון היה העברת המידע על גבי רשת הטלפון ממחשב למחשב. בהמשך השתמשו בטכנולוגיית העברת המידע הזו, גם בין אוניברסיטאות, בתי חולים ועוד. תחילה היו רשתות המנותקות זו מזו, רק בהמשך בשנת 1978 החל החיבור הראשון בין הרשתות אך רק לצורך העברת טקסט. בשנת 1992, עם פרישה של רשת קורי עכביש עולמיים, פעלה הרשת במקומות שונים, ובהמשך פותחו טכנולוגיות לשיפור התעבורה, תצוגה גרפית ועוד. נתון מעניין: בשנת 1993 היו ברשת 130 אתרים בלבד והשאר היסטוריה והיסטריה…

 

זהירות- מי זה בונה אתרים שלא שווים כלום!

היום  האינטרנט הוא חלק חשוב מהחיים שלנו ובניית אתר נעשית כל יום בכל מקום בעולם וכמה פעמים ביום. מדי יום נוספים אתרים חדשים שמבטאים את הקידום והחידושים בבניית אתרים. מדי יום בכל העולם הדבר הראשון שאנשים עושים, זה גולשים מהסמארטפון, או מתיישבים מול המחשב שלהם. עושה רושם שהכפר הגלובאלי לא מספיק קטן, כי אנחנו מבלים המון זמן מול המחשב, המון זמן בגלישה ואין דבר שמרתק אותנו יותר מזה. האתרים שנבנים היום צריכים להתבסס על הסקרנות והתשוקה שיש לנו ללמוד דברים חדשים, לגלות טכנולוגיות, לראות שיפורים באתרים ולהתלהב מדברים חדשים. האינטרנט הוא המקום בו מחפשים פטנטים, מכירים חוקים, ממתגים מוצרים, מוכרים וקונים, מגלים טכנולוגיות חדשות ועולם. האתרים חייבים ליישר קו עם המידע הזה, אי אפשר למכור היום כל אתר הוא חייב לעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים כדי שהוא ייחשב כמוצלח. הבעיה המרכזית היא שלא כל מי שזקוק לאתר מבין בזה, ושם את מבטחו אצל חברות בניית אתרים חובבניות וחבל. שם רע יצא לחלק מהם ובצדק, האתרים שהם בונים, לא נעים לומר- לא שווים כלום, לא לקידום, לא לתדמית ואף גורמים נזק. אנחנו רוצים לעבוד אחרת ולתת אתר אמתי ללקוחות שלנו.

המגמה היום- כמה אתרים עם כמה דומיינים!

הכול מתחיל מגוגל והיום בגללו מבינים אנשים וגם חברות ועסקים שלא מספיק אתר אחד, אלא שצריך כמה. למה עושים את זה? ראשית יש את עניין הדומיינים, ככל שיהיו לכם יותר, כך תוכלו לשלוט בכמה מילות מפתח דרכם מחפשים עסקים כמוכם בגוגל. כך שאם יש לכם אתר אינטרנטי של בניית אתר, תוכלו לבחור דומיין מתאים ולאתר של עיצוב אתר תבחרו עיצוב אחר, וכך תכסו את כל האפשרויות כדי שיעלו עליכם בכל חיפוש. יש חברות שמנהלות גם עשרה אתרים ועוד לא אומרים די. היום הנכסים האמתיים הם נכסים דיגיטליים ויש רבים שמשקיעים בזה, אבל כמו שאמרנו קודם- תעשו אתר אחד טוב, אחד כך נדבר על השאר.

מה עושים לפני שבונים אתר?

כל מה שמעניין את כולם, גם את חברות בניית האתרים, בטח שאת המקדמים ובטח ובטח את בעלי האתרים, זה שהאתר שלכם יהיה ראשון בגוגל. טוב, אז ממש בגלל זה, אסור לבנות אתר לפני שעושים מחקר מילות מפתח ורשימה של מילים או ביטויים שחייבים להיות ראשית בקטגוריות של האתר ואחר כך גם בתוך התוכן. את מחקר מילות המפתח עושה בדרך כלל איש קידום והוא חושף את רשימת המילים והביטויים עליהם צריך להישען האתר. הדבר החשוב השני של בניית אתר הוא שהניווט בו יהיה חלק, מהיר וידידותי. יש לכל אתר בערך 5 שניות להרשים את הגולשים ואם האתר שלכם נתקע כבר בשנייה השלישית, הלך עליכם. הגולשים היום יותר מתוחכמים, תובעניים ויודעים למה לצפות מאי פעם. הם רואים אתרים, גולשים בהם, מבינים מה זה אתר טוב עם אפיון UX ידידותי למשתמש ומה זה אתר חארטה. המחירים אגב בהתאם.

 

בניית אתר לעורך דין!

עורכי הדין של היום, זה לא עורכי הדין של פעם. תשאלו מה היה פעם? אם כך! כל משרד עורך דין דמה לעוד משרד עורך דין, לא היה דבר כזה עיצוב. על הקיר הייתה ספרייה ענקית עם כל ספרי החוקים, הריהוט היה חום, פשוט ופונקציונאלי, כי שום עורך דין לא ביקש לעשות רושם על מישהו, לא היו כל כך הרבה עורכי דין כמו שיש היום, ולא הייתה תחרות כמו היום, וזו איך לא? הגיעה עכשיו גם לעולם הדיגיטלי.

היום כל עורך דין מחזיק באתר ולמרות שיש המון אתרי עורכי דין משעממים למדי, עדיין יש מי שהבין, שגם עורך דין היום מחפשים ברשת, ולכן השקעה בעיצוב אתר, בכתיבת תכנים ובקידום שלו, מביא לקוחות. כן, ככה מוצאים היום עורכי דין. חשוב מאוד שאתר של עורך דין יהיה כתוב בסגנון אטרקטיבי ומזמין, שהעיצוב יהיה חדשני, צעיר ומלא מוטיבציה. כן עיצוב שיכול לשדר את המסרים האלה, ואלה בדיוק המסרים שבגללם בוחרים או לא בוחרים בעורך דין מסוים. משרדי עורכי דין היום צריכים להתמודד עם נוכחותם של מנועי החיפוש, עם המידע המתפרסם עליהם (ולא תמיד הוא חיובי…) לעשות ניהול מוניטין ולפרסם את עצמם תוך התכתיבים וההגבלות של לשכת עורכי הדין. חווית גלישה נעימה באתר של עורך דין- לא אפור, לא חום ולא שחור, תיצור אצל הגולשים את הרושם המלהיב הרצוי ותמשוך לקוחות חדשים.

יש משמעות לצבעים, לעיצוב של האתר ולאיזון שמתקיים בינו לבין התכנים המקצועיים. חשוב מאוד שהטקסט לא יהיה מעייף, יש דפים שחייבים להיכתב בצורה שיווקית, ולהציג בצורה קלילה ואישית את פרופיל המשרד והצוות. אפשר לעשות את זה אחרת, בעצם אם עורך דין רוצה לקוחות מהרשת (והם מגיעים), הוא חייב להקים אתר חדשני ומרשים.

 

 

 

 

אתם חייבים אתר רספונסיבי

פעם בהיסטוריה של בניית האתרים, לפני שהיו אתרים רספונסיביים, היו הלקוחות מזמינים אתר מיוחד אליו אפשר לגלוש מכל סוג של דפדפן. היום כולם בונים אתר רספונסיבי שמותאם לכל מיני מכשירים. האתר “מגיב”- ריספונס בהתאם למה שהוא רואה ומתאים את עצמו לגודל המסך של הגולש. גם בגרסאות האחרונות של וורדפרס, יש תבניות עיצוב רספונסיביות כברירת מחדל, מה שמוכיח את הנחיצות הדחופה הזו.

 

בניית אתרים מבוססי HTML 5

מערכת בניית האתרים הישראלית של WIX, עוברת אט אט מהשימוש בטכנולוגיית הפלאש  לטכנולוגיית HTML-5. יש לזה כמה יתרונות משמעותיים כמו התאמה משופרת לעברית ותצוגה אחידה המותאמת לכל המכשירים בשוק, כולל אלה של אפל שאינם תומכים בפלאש. בנוסף הטכנולוגיה הזו מגדירה בצורה יותר טובה חלקים שונים בעמוד ולא רק בכותרות, ובכותרות משנה. אתרים שיאמצו את התקן הזה, עשויים לתרום לקידום שלהם בגוגל לטווח ארוך. זה עוד יותר יתרוני עם המעבר של גוגל לחיפוש באמצעות סמנטיקה, כאשר המטרה שלו היא הבנת משפטים שלמים, צירופי מילים ולא רק את כמות המילים בכל טקסט. ואם כבר בגוגל עסקנן, הרי שבשנה האחרונה היא הציגה כלי עוצמתי מאוד בתוך ארגז הכלים של מנהלי האתרים, שמאפשר להם להגדיר אוטומטית, סוגי מידע בתוך האתר. האפשרות הזו תגרום לגוגל להציג מידע ספציפי מהדף כמו למשל ביקורת של סרטים או מסעדות בתוצאות החיפוש.

 

בניית אתר נגיש

באוקטובר 2013 עבר חוק הנגישות המחייב בניית אתרים על פ תקנות הנגישות המפורטות. התקן הכי מחמיר (AAA)) מיועד רק לרשויות ציבוריות, אבל כל אתר המעניק שירות לציבור מחויב בהנגשה לאוכלוסייה של כבדי שמיעה, עיוורים, ליקויי ראייה, מוגבלים פיזית ועוד. התוספים שמתאימים להנגשה של  אתרים הם סוגי תוכנות הקוראות בקול, הוספת הסברים לפני תמונות או וידיאו. אפשרות להגדיל או להקטין פונטים של טקסט, התאמת צבעי האתר לעיוורים ועוד. יש לציין כי הנגשה של אתרים טומנת בחובה גם לא מעט יתרונות כמו עמידה בתקנים של W3C, שהופכים את האתר לקריא יותר מול כל מיני סוגי דפדפנים נפוצים קיימים. בעיקר הם הופכים את האתר לאטרקטיבי גם עבור אוכלוסיית המבוגרים והקשישים, אשר זקוקים ברוב המקרים לרזולוציה גובהה יותר.

נא לשלם ולא רק להתנהג בהתאם…

בתחרות על בניית אתרים יש כל מיני מחירים בפערים גדולים וזה לא סתם. ההמלצה שלנו היא לא לעשות בניית אתר בכל מחיר תרתי משמע. אם אין לכם את התקציב לבנות אתר טוב, וותרו עליו בינתיים. עדיף שלא יהיה לכם אתר בכלל מאשר לבנות אתר מגוחך שיעשה מכם צחוק. אם אתם אנשי מקצוע, חברה מסחרית או בעלי עסקים אל תזלזלו בכלל בכוח שיש לאינטרנט לעשות לכם דברים טובים בחיים. השקיעו בזה ותראו איך העסקים שלכם נוסקים לשמיים ומופיעים בעמוד הראשון בגוגל. כן זה קורה כי מי שמאמין לא מפחד וגם יודע שעל בניית אתר ראוי צריך לשלם ולא רק להתנהג בהתאם…