בניית אתרי תדמית

חברה לבניית אתרי תדמית לעסקים בהתאמה אישית – כי כל חברה זקוקה לנוכחות באינטרנט.

ע"י אודי אגאי

בניית אתרי תדמית – או מה התדמית שלכם בכלל?

יש ברשת כל מיני סוגי אתרים, בין השאר אתרי תדמית. תדמית חשובה מאוד לכל בעל מקצוע ועסק. היא זו שמביאה או מונעת מהם לקוחות. תדמית שלילית מבריחה לקוחות ורבים עסוקים היום בניהול המוניטין שלהם ברשת, כתוצאה מאזכורים לא נעימים שעלולים לפגוע בתדמית שלהם.

תדמית נוצרת עקב התנהגות, התנהלות, ניסיון אישי, אמירה, הצהרה, חיכוך ועוד. בעידן האינטרנט כאשר הכול חשוף ושקוף, נזהרים מאוד בעלי עסקים קטנים וגדולים בכל מילה ואמירה שלהם. פרשנות לא נכונה, הוצאה מהקשר, עלולים לפגוע בתדמית שלהם. רשת האינטרנט היא אורגנית, משום כך מסרים שליליים, תופסים כמו אש בשדה קוצים ועלולים להיות ויראליים ולגרום לנזק בלתי הפיך. חשוב מאוד שכל אתר שנבנה למען עסק, בעל מקצוע או חברה, יציג את התדמית החיובית שלו, הן ברמת עיצוב ובן ברמה של תוכן האתר, כי אלה הם הכלים היוצרים את התדמית.

 

מהי בעצם תדמית?

תדמית היא הרושם שכל אדם יוצר מסה”כ המרכיבים שאנו נחשפים אליהם. הם כוללים שפת גוף, התנהגות ודיבור. אלה הם שלושת הערוצים שבאמצעותם, כל אדם משתמש, כדי לעשות עלינו רושם. (זו לא פעולה מודעת). ראשית יש את המסר המילולי- התוכן שהוא רוצה להעביר בסגנון ובצורה שהוא בוחר. טון הדיבור שלו, כולל אוצר מילים, שימוש במילים זרות, בחירה במילים מסוימות מעיד עליו. המראה החיצוני המורכב מהופעה- לוק מסוים. כל אלה יחד פועלים על תת ההכרה של כל אחד במפגש עם אדם וגם מובילים ומנהלים את התקשורת שלנו. אבל תדמית זה דבר שאפשר לשכלל ולבנות בהתאם למטרות שלנו, “לטשטש” את המגרעות שלנו ולהבליט את התכונות. ממחקרים עלה כי במפגש עם אנשים יש למסר המילולי 55% ביצירת התדמית, טון הדיבור תופס 38% ואילו המסר המילולי תופס רק 7% מסך ההתרשמות הכללית.

את התדמית גם של אנשים וגם של מוצרים אפשר לבנות באינטרנט.

 

אז מה זה אתר תדמיתי?

אתר תדמיתי לבעל מקצוע, נותני שירות או חנות און ליין, צריך להתבסס על רכיבי התדמית האופטימליים למקצוע או לעיסוק שלהם. לכל אדם ולכל מוצר יש את התדמית שלו. כאשר אנו כצרכנים רוכשים מוצרים, אנחנו גם רוכשים אותם בכלל התדמית שלהם. מניעי קבלת החלטות הקנייה שלנו הן בדרך כלל רגשיים ולא רציונאליים. הם נובעים מהדמיון, מהחושים ומהרצונות הסמויים והגלויים שלנו. משום כך לכל מותג יש את השפה והחיים שלו, שמדברים אל קהל האוהדים שלהם ובמובן מסוים מיתוג תדמית של מוצרים עושה להם “האנשה” בעולם אליו הם שייכים, כדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להתחבר למותג דרך רצף של דימויים והזדהות. אותו דבר עם בעלי אתרים. הדרך הנכונה לגרום לגולשים להישאר באתרים ולהתרשם מהתדמית, היא ללכוד אותם בתוכן רלבנטי, ולשאוף  לייצר לידים איכותיים. יש לעשות זאת בדרך רגשית שמדברת אליהם, לאזכר את המידע החיובי ולהדגיש אותו, ולטשטש מה שאנחנו לא רוצים שהגולשים יזכרו.

 

מהן המטרות של אתר תדמית?

  • לעורר חשיפה וליצור עניין והזדהות.
  • לעורר סקרנות לקבל עוד מידע.
  • לבנות לאדם או לעסק תדמית חיובית.
  • לקבוע מוניטין ולייחס לו חשיבות.
  • למתג אדם או עסק.
  • להביא לקוחות חדשים.
  • לשמר לקוחות וותיקים.

איך מיתוג תדמית בא לידי ביטוי באתר?

הדבר הכי חשוב בבניית אתר תדמיתי, הוא להקים אתר מותאם לעסק ולא כזה שלא מתאים לו משום בחינה. מצב כזה יוצר בלבול אצל הגולשים. יש עיצוב וצבעים של אתר שמתאימים לנגר, ויש עיצוב וצבעים של אתר שמתאימים לחברת הייטק, כולנו חיים לפי קודים מוסכמים בכל מיני תחומים. בבנייה ועיצוב אתר, יש לנצל כלים שמתאימים לקונספט של האתר ולפעילות העסקית שלו הן בבחירת טכנולוגית האתר וכן בעיצוב. בנוסף חייבים להשתמש בשפת המותג, והיא עצמה תעביר מסרים כמו: פשוט ולעניין, זול מאוד, יקר מאוד, יוקרתי, טבעי, מיוחד ועוד. כל המושגים הללו הם מסרים סמויים חבויים בעיצוב ובמבנה האתר. חייב להיות רצף בתדמית, היא צריכה להיות ברורה, צריך להיות סדר באתר והוא חייב להיות בעל כלים טכנולוגיים שיגרמו לו להיות אתר נוח וידידותי למשתמש.  כל הצדדים הטובים של בניית אתרים חייבים לבוא לידי ביטוי באתר תדמיתי.

 

איך אתר יכול לקלקל לכם את התדמית?

  • אתר מבולבל ועמוס מדי
  • אתר מפוזר שהולכים בו לאיבוד
  • תוכן בלתי איכותי ורדוד
  • עיצוב מבלבל שגורם לגולשים להתבלבל
  • סרגל ניווט לא ברור
  • עיצוב שלא מתאים לעסק המסוים.
  • גלישה לא חלקה- האתר נתקע
  • תכנים ללא כותרות ברורות בהיררכיה חסרת הגיון
  • קשה מאוד למצוא מידע או מוצרים ועוד.

לרשותו של כל גולש ברשת יש היום 5 שניות בהן הוא מקבל החלטה אם להמשיך לגלוש באתר כלשהו, או לנטוש אותו. אם סעיף אחד או יותר מהסעיפים הנ”ל יהיו באתר שלכם סביר להניח שהגולשים יינטשו אותו והוא ייצור לכם תדמית שלילית.

 

איך אתר עם תדמית שלילית ישפיע על הפרנסה שלכם?

טבעו של אדם הוא להתרשם מכל מה שקשור לאתר. אם האתר מעוצב רע, הטקסטים רדודים, לא מספקים מידע רחב, כתובים ברמה נמוכה, עם שגיאות כתיב, לוקים בחסר או לא מעניינים- הלקוחות יחשבו עליכם, את מה שהם חושבים על התוכן שלכם וחבל. הם לא יעשו הפרדה ביניכם ובין האתר, אתם זה האתר והוא זה אתם. הם יגידו לעצמם “אם זה האתר שלהם, הם בטח גם עובדים ברמה כזו נמוכה” ככה פועל המוח האנושי.

גם עיצוב אתר שאינו מתאים לעסק, עלול לחטוא לתדמית, לגרום לבלבול אצל הגולשים, לא להבין מה האתר מציע, ולא להשאיר פרטים. עיצוב מוגזם ועמוס בפרטים, עלול ליצור “בלגן” ועיצוב יוקרתי מדי עלול לסמן אתכם כיקרים. לכן יש חשיבות גדולה מאוד לבנות עיצוב שיוצר את התדמית אותה רוצים להשיג.

 

אתר תדמית תקוע- תוקע את התדמית שלכם!

כבר הסברנו שהדרך להתרשם מכל בעל אתר, זה באמצעות האתר שלו, ותכונות או חסרונות שיש באתר מיוחסים לצערנו ומעידים  גם עליו. חווית משתמש טובה, היא חלק מהחוויה של גלישה באתר.  היא כוללת את סידור התכנים בתוך האתר, מיקום וגודל הכפתורים באמצעותם תדפדפו ותגלשו באתר, היררכיית התכנים, הדרך להציג אותם, כותרות בולטות, כותרות משנה, חלוקה של הטקסטים, עימוד שלהם, פונטים ועוד. אתר שנתקע בעת הגלישה, כזה שמתפזר וקשה להבין איך מדפדפים בו, איך משתמשים בו ואיך מקבלים מידע, הוא אתר תקוע שהולך לתקוע גם את התדמית שלכם. הגולשים פשוט יינטשו אותו ויעברו למתחרים, לא חבל?

 

רק אל תתנו לילד של השכן לבנות לכם אתר תדמיתי!

מאז שהעולם הדיגיטלי מתקיים, יש לא מעט חובבנים (ואפילו הרבה) שיצא להם להתעסק קצת עם קורס בוני אתרים און ליין, והם הצליחו לבנות כמה דפים ואפילו לשבץ תמונות והם מכריזים על עצמם כעל בוני אתרים. עד כאן הכול בסדר,  אי אפשר למנוע מאנשים לפתח תחביבים. אבל אם אתם בעלי מקצוע רציניים שמחזיקים מעצמכם מומחים, או בעלי מקצועות חופשיים שהתדמית שלכם חשובה בעיניכם,ואתם זקוקים לאתר שגם יצור לכם את התדמית הנכונה, אתם חייבים להתייחס לזה באופן הכי מקצועי, לשכור את שירותיה של חברה לבניית אתרי תדמית ולשאוף לאתר הכי משוכלל ברמה הכי גבוהה. בכל חברה רצינית לבניית אתרים יש אנשי קריאטיב ושיווק, שהתפקיד שלהם זה לבנות את בהתאם לאפיון ולתדמית המתאימים לכם ומאחורי זה עומדת אסטרטגיה ומשנה סדורה.  כלומר התהליך הוא הפוך- לא בונים אתר ואחר כך שואלים איפה התדמית? מתכננים אתר שייצור תדמית. היא תבוא לידי ביטוי בויז’ואל של האתר, בהתאמה שלו לעסק, ברמה הגבוהה של התכנים, בטכנולוגיות, בכתיבת הקוד, בגמישות שלו, ביכולת שלו להשתנות בעתיד ועוד.

 

איך תבחרו חברה לבניית אתרי תדמית איכותיים?

  • היא חייבת להיות חברת בעלת ניסיון עם קבלות.
  • היא חייבת לעשות אפיון אתר, לפני שהיא בכלל ניגשת לביצוע.
  • חייב להיות בה צוות של מפתח, מעצב ואסטרטג קריאטיב.
  • קבלו עליה המלצות וחוות דעת. גלשו לאתר שלה וקחו פרטים של לקוחות.
  • בחרו בחברה, שקל ונחמד לעבוד אתה, זה חלק מהחתונה הקתולית.
  • חשוב לבחור חברה שבונה אתרים עם קוד פתוח וגמיש לשינויים ותוספות.
  • עבדו עם אנשים סבלניים שיענו לכם על כל שאלה- קוראים לזה שירות.

בחרו באתר תדמית מותאם לקידום

בנייה ועיצוב של אתר קשורים בעבותות חזקים לכל נושא הקידום ברשת. האם ידעתם שיש אתרים שקשה יותר לקדם מאתרים אחרים? האם ידעתם שלגוגל יש עדיפות לתוכנות ניהול תוכן מסוימות? האם אתם יודעים שהוא בוחן את כל הפרמטרים של חווית המשתמש באתר ומדרג אותו בהתאם. גוגל מבין טוב מאוד גם בטכנולוגיה וקל לו יותר לאנדקס ולסקור אתרים שמכילים פרמטרים שונים שהוא מציב. בדרך כלל אלה הם אתרים שנבנו עם טכנולוגיה זמינה ונוחה לקידום אתרים, תוכן שכולל את מילות המפתח באופן טבעי. לכן בבניית אתר תדמית, גם אתם חייבים לשים לב לכך שהוא כולל את כל הקריטריונים שיגרמו לגוגל להעריך אותו ולדרג אותו גבוה.

 

אתר תדמית זה לא פסל!

יש אנשים ובתי עסק שבונים אתר, העיקר שיהיה להם. אם כך הרשו לנו לומר להם, הנוכחות הזו מעולם לא הייתה כל כך מיותרת, אם האתר שלכם לא יהיה פעיל. אם מראש אתם מתכננים לבנות אתר תדמית, רק כדי להפנות אליו גולשים ולקרוא עליכם, זה דבר אחר (גם אז תצטרכו לספק תכנים ראויים ומעודכנים). אבל אם אתם רוצים להפוך את האתר שלכם למכונת שיווק, הוא חייב להיות פעיל. הוא חייב להיות מקודם, להיות מעורב בהפצת תכנים וקישורים ברשת, להיות מקודם אורגנית וגם להשתתף כמובן בקמפיינים און ליין.

 

אתר תדמיתי, זה חלון הראווה החדש שלכם בעולם הדיגיטלי

אם יש לכם עסק שפועל כבר שנים רבות, אתם בוודאי שמחים על האפשרות להשיק אותו גם בעולם הדיגיטלי עם אתר מותאם ומרשים. אתר תדמית שיביא אליכם לקוחות, ישמור על המוניטין שלכם ויחזק את השם שלכם בקרב הלקוחות הקיימים. אין ספק כי אם אין לכם אתר תדמית ברשת, אתם לא קיימים. הרשת היא המקום בו נערכים 24/7 טריליון חיפושים מכל העולם וגם מישראל. כולם מחפשים מידע, נתונים, העברת מסרים,  לקנות, למכור. הכול עושים היום ברשת. אתר תדמית משלכם הוא חלון הראווה שלכם, ואם תבחרו בחברת בניית ועיצוב אתרי תדמית ברמה גבוהה, תוכלו להבין כמה כוח ועוצמה יש לרשת בכל היבט של העסק שלכם. אתר כזה יוכל להציג אתכם גם ויזואלית ותכנית בצורה שתבנה לכם תדמית חיובית יציבה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בדף הבית ובדף האודות בכל אתר ובדפים נוספים. תוכלו להכניס תמונות של מוצרים או שירות, אנשי המקצוע או מנהלי העסק. תוכלו לדבר על לבם של הגולשים שיהיו חלק מהחוויה של האתר שלכם, כי אין כמו העולם הדיגיטלי שייקח אתכם הכי רחוק שאפשר להגיע במקום שבו גם האוויר עולה כסף..

אם אתם רוצים לקבל מאתנו הצעה לבניית אתר תדמית- אתם יכולים ליצור אתנו קשר ונשמח לענות לכם על כל שאלה.